Archiv autora: admin

Přespolní běh

Běželi jste? Určitě ano, takže víte, že letošní školní kolo v přespolním běhu se uskutečnilo 10. září 2018. Na start nastoupilo 11 děvčat a 33 chlapců. Za pěkného slunečného počasí jsme odstartovali první závodníky. Nejvíce obsazenou kategorií byli starší žáci a pak mladší žáci, takže konkurence byla veliká. Ale i v kategoriích dívek měla děvčata s kým soupeřit. Všichni závodníci podali své maximální výkony a dokonce i nováčci zvládli tratě na výbornou. Trasa vedla podél břehu řeky Labe s přeběhem přes most. Všichni zúčastnění závod dokončili a ti nejlepší postupují do dalších soutěží přespolního běhu.

MČR v atletice

Letos netradičně se na začátku září konalo MČR v atletice v Praze. Naši školu reprezentovaly děvčata Ferencova z 6. A, Romana Kačmariková ze 7. A, Klaudie Žigová z 8. A, René Morga z 6. A a Daniel Červeňák ze 7. A. Naši závodníci si i díky malé účasti ostatních sportovců odvezli velké množství medailí. Protože všichni naši závodníci měli stejné disciplíny, jejich výsledky jsou pro přehlednost v tabulce níže.

jméno 300 metrů 60 metrů Skok daleký
Ferencová Verona 2. místo 3. místo 4. místo
Ferencová Natála 1. místo 1. místo 1. místo
Kačmariková Romana 5. místo 2. místo 3. místo
Žigová Klaudie 3. místo 2. místo 3. místo
Morga René 2. místo 2. místo 2. místo
Červeňák Daniel diskvalifikován 3. místo 3. místo

Příměstský tábor – Indiáni

První běh příměstského tábora ve dnech
9. -13. 7. 2018 proměnil školu na indiánské teritorium. Všichni indiáni dostali vlastní indiánskou čelenku, naučili se indiánskou písničku a pozdrav a hlavně si mohli čelenky ozdobit, nejen pírky. Stříbrné jezero v atriu nám první den posloužilo jako osvěžovadlo, abychom načerpali sil na výrobu indiánského totemu.
Druhý den jsme se vydali po stopách divoké zvěře a dostihli je v areálu Přírodovědného centra v ZŠ Bezručova. Odpoledne bylo na řadě tvoření speciálního indigo pírka do čelenky a nějaké to sportování v atriu školy.
Třetí den jsme se nechali vyvézt za dobrodružstvím autobusem. Pronásledovali bílé tváře lesem, po červených stopách jsme došli z Roudničky až na Milíř, kde se tyčí do výše i rozhledna.
Čtvrtý den jsme si byli zavzpomínat na staré časy v MŠ Slunečnice, kde nás přivítala naše paní učitelka Libuška. Pohráli jsme si na zahradě, prohlédli si třídy a připomněli si, kdo do které třídy chodil a co se změnilo.
Poslední Indiánský den je tu. Ráno jsme si spolu zazpívali a zatancovali. Odpoledne už probíhalo šerpování, předávání certifikátů za absolvování tábora, soutěže, hry a hry.

Slavnostní ukončení školního roku

V posledním červnovém týdnu proběhlo slavnostní ukončení školního roku. Pan ředitel zhodnotil školní práci žáků, pochválil všechny, kteří reprezentovali naši školu při sportovních, výtvarných i divadelních soutěžích. Poděkoval celému pedagogickému sboru za celoroční práci. Popřál všem krásné dny odpočinku, relaxace, společných zážitků s rodiči a kamarády. Úspěšným absolventům popřál mnoho úspěchů v dalším vzdělávání a studiu na nových školách. Zároveň byly vyhodnoceny celoroční školní soutěže: Soutěžíme se Čtyřlístkem, O nejpilnějšího čtenáře a sběrové aktivity.

Speciální olympiáda 2018 v Brně

Poslední týden v červnu proběhly 12. Letní speciální hry. Naši školu reprezentovalo 8 sportovců ve dvou sportech. Plavci Verča Lukešová, Matěj Kulič, Janík Novák a Petr Šejvl pod vedením Ivy Novákové a boccisti Pepa Vitvar, Jožka Klein, Jirka Čížek a Jirka Beneš s trenérem Jakubem Vitvarem.
1. den
Ráno jsme nasedli do vlaku a vyrazili jsme do Brna. Po ubytování nás čekal slavnostní nástup, vztyčení vlajky a zapálení olympijského ohně. Nakonec nás svými písničkami potěšil František Nedvěd a pak už honem do postele, nabrat síly před závody. Celý příspěvek

Hrajeme si i hlavou

Ve čtvrtek 21.6.2018 jsme se vydaly na zajímavou akci. Přírodovědecká fakulta Univerzity Hradec Králové pořádala událost „Hrajme si i hlavou“. O co se jednalo a jaké to bylo? Jednalo se o akci, kde jak už z názvu vyplývá, figurovala věda – ale zábavným způsobem! Pro návštěvníky bylo připraveno mnoho stánků s pokusy a hlavolamy, které si bylo možno i vyzkoušet. Nechyběly hrátky s kapalným dusíkem, tvoření obřích bublin, optické klamy a netradiční pokusy se zvukem, optikou i elektřinou. Naše žáky zaujala hlavně chemická show. Všichni si to moc užili. Děti navíc neodešly s prázdnou, odnesly si za soutěže zaslouženou výhru.

Den v přírodě

Ve středu 21. 6. si třídy A8 a A2 udělaly společný výlet do hradecké přírody. Po menším transportu autobusem na Pod Strání se šlo panelovou cestou směrem Nový Hradec Králové na vyhlídku. Po cestě všichni hledali kolem sebe a poznávali krytosemenné rostliny, o kterých se nedávno učili. Děti měly možnost vidět celé město z výšky na vyhlídkovém místě, kde hledaly místo svého bydliště a snažili se tedy orientovat v prostoru. Dále se pokračovalo kolem rybníku Cikán až k Biřičce, kde se zakotvilo na větší odpočinek. Rybníky mají zajímavou minulost, se kterou byli žáci pomocí výkladu seznámeni. Také si něco mohli přečíst na informačních tabulích. Kdo chtěl, tak si smočil nohy v osvěžující vodě. Také se opékaly buřty. S plnými bříšky a novými zážitky se skupina vracela domů. Byla to opravdu příjemná a poučná procházka!

Kuks – školní výlet A5

20.6. se třída A5 vypravila objevovat svět. Vlastně hlavně si užít pěkný den v přírodě a na zajímavém místě. Počasí nám přálo a tak jsme se vydali na výlet vláčkem. Vystoupili jsme v malé vesničce Žireč a měli před sebou 5 km túrku. Protože vedla lesem a Braunovým betlémem, bylo co objevovat. Náš hlavní fotograf Adam Louman zachytil všechny naše úlovky na svém I-padu a tak máme vše řádně zdokumentované. Došli jsme ke krásnému zrenovovanému hospitalu Kuks a prohlédli si jeho dominanty i bylinkovou zahradu. Jeho interiéry nás provedla velmi šikovná a vstřícná mladá průvodkyně a zodpověděla všechny naše otázky. Nejzajímavější byly sochy lidských ctností a neřestí, ale největší úspěch u našich hochů měla stylová dobová lékárna. Po dobré zmrzce jsme se vydali vláčkem zpět do našich domovů. Všichni jsme byli moc spokojeni, naši chlapi byli báječní a máme na co vzpomínat.

MČR v silniční cyklistice 2018

Tak po roce nás zase uvítaly Račice, vesnička se slavným vodáckým kanálem. Ten nás ale, když jsme 12. 6. 2018 s nervozitou usedali do mikrobusu plného kol, nezajímal. Protože naše repre výprava ve složení: Lukáš a Roman Koneční, Jana Feixová, Aneta Šimůnková, Rosťa Středa a Marek Petružálek jela za jiným cílem! A tím byl 21. ročník Mistrovství České republiky v cyklistice ve dnech 12. – 13. června 2018.

Celý příspěvek

Školní kolo v cyklistice 2018

Tak se na to podívejme!  Co více jsme si mohli přát, když jsme se připravovali na školní kolo v cyklistice? Shlédněte přiloženou fotku a čtěte, co se stalo 11. 6. 2018 v hradeckých lesích. To se konala naše tradiční akce na tratích a v prostředí, které by nám mohl kdekdo z republiky závidět. A počasí? Co lepšího si přát? Letní den, dopoledne, bezvětří – zkrátka náááááádhera. Pro mne byly největší radostí nejenom podmínky mistrovství, ale i vysoký počet přihlášených šikovných cyklistů, kteří se utkali v několika kategoriích podle toho, kolik je jim let a také dle toho, do jakých tříd chodí. Doprava na místo startu a zpět fungovala skvěle, skvělé byly i výkony závodníků.